DUNIA SAINS DAN TEKNOLOGI

Wednesday, December 5, 2012

MANUSIA

Lagu Tubuhku dan Gunanya

Saya melihat warna dengan mata (MATA),

Saya mendengar bunyi dengan telinga (TELINGA),

Saya berasa manis, gunakan lidah saya,

Saya menghidu guna hidung pula.

Kalau saya memegang dengan tangan (TANGAN),

Kalau saya berlari dengan kaki (KAKI),

Kalau saya nak makan, gunakan mulut saya, 

Kalau saya dah tahu sebut semua.

(MATA, TELINGA, LIDAH, HIDUNG, TANGAN, KAKI, MULUT)

( Ikut melodi lagu ' Kalau Saya Gembira')

 

http://www.dbp.gov.my//lamandbp

4 comments:

Unknown said...

Teruskan usaha kamu lagi.

个人资料 said...

Blog yang baik.Banyak maklumat telah disediakan di sini.Amat memanfaatkan murid-murid.Tahniah cikgu:)

Chai Tan Ning(D20112053788) said...

Nice song, easy for the children to learn.

Unknown said...

Lagu yang sesuai bagi murid-murid.